Verjaardag vieren

woensdag 1 februari 2017

Nieuwe peutertjes in ons klas (1 febr)+ thema lichaam

Dinsdag 7 februari

Ons Vera is jarig, proficiat!!

Ons kindjes maakten allemaal een kunstwerk voor haar verjaardag.



Een kalender met foto's van de uitstappen waarbij zij hielp door de jaren heen.


Ons Amber gaf (ontving) drie dikke kussen.


 de derde kleuterklas maakte taartjes in de speeldeeg


Nog even dansen op de muziek voor ons Vera .... en dan terug naar ons klasje.





Klei je mee ... We maken de haartjes voor ons kindjes

( oefenen van de fijne motoriek en vormgeving)
































We leerden ons liedje Dit zijn mijn wangetjes ....
Video voor youtube dit zijn mijn wangetjes

Dit zijn mijn wangetjes
En dit is mijn kin
Dit is mijn mondje met tandjes erin
Dit zijn mijn oortjes, mijn ogen, m’n haar
Nu nog mijn neusje en dan ben ik klaar


dansen maar


Na de speeltijd maken we samen een puzzel ...

























In de namiddag spelen we in de hoekjes












We kleuren het kindje in zijn bedje en daarna mogen we zijn lakentje uitknippen om op hem te leggen.


Tot slot vertellen we het verhaal van Dokter Kwak





Maandag 6 febr
Vervolg scheuren en plakken ( foto's volgen nog)

Vrijdag 3 febr

Juf Joke was ziek, er mochten enkele kindjes in ons klasje komen .
Vandaag vooral spelen in de hoekjes

Donderdag 2 februari
Verschillende kindjes hebben nog allerlei materiaal mee om ons lichaam te verzorgen
Eduardo bracht mee...

We bestempelen het buikje van ons kindje




De andere hoekjes



















Na de speeltijd een beetje naar het zandkasteel gekeken terwijl de juf de kleutertjes  bij het naar  het toilet gaan  helpt                 ( broekjes naar beneden doen, broeken openen/  sluiten, pampertjes verversen...)
Afbeeldingsresultaat voor zandkasteel




 Woensdag 1 febr : Onze Nieuwe peutertjes
 ( nu zijn we met 21 kleutertjes ( 10 eerste kleuters + 11 peuters)

Ahsen                                             Mathis


We richten een nieuw hoekje in voor ons nieuw thema; lichaam en spiegelen en verzorgen...








  















Mathis bekeek het graag eerst nog een beetje van op afstand....



Geen opmerkingen:

Een reactie posten