Inloop van de talentenarchipel :
De kindjes krijgen elke dag 's morgens een eiland toegewezen zodat ze geen twee keer dezelfde opdracht moeten doen. ( de opdrachten worden geturfd door de juf , wie is waar aan bod gekomen)
Op die manier leren ze hun talenten ontdekken zonder steeds te vervallen in dezelfde opdracht en eiland .
Elk eiland heeft zijn eigen doelen en op die manier krijgen de kinderen een veelzijdig aanbod.
Het aanbod van deze week is :
* fijn motorische eiland : vissen met ee vishengel van de visje in een vijvertje
* fijn motorische eiland : leggen van de magnetische schijfjes op een lichttafel
* taaleiland : de kindjes kijken in de boekjes van het verhaaltje van " klein wit visje "
* denkeiland : de kindjes maken een werkje aarbij ze de prentjes van klein naar groot leggen en van groot naar klein
*Wil en durf eiland / wereldeiland; het motorisch en zintuigelijk samen spelen in de watertafel met de visjes
* Beeldeiland : motorische manipuleren met de plasticine en zelf vorm geven en stempelen met stempels in de plasticine. zo komen ze tot een eigen creatie
Iedereen druk aan het werk op hun eilandje, sommigen hebben nog een beetje nood aan het rondvlinderen en dicht bij de juf te blijven .
Ondertussen spelen de anderen nog even in de hoekjes
Kindjes van de eerste kleuterklas maken een opdracht in hun observatie- werkboekje en dat doen ze goed.
In de namiddag eten we eerst een koekje en maken we ons boekentasje al klaar zodat we na de speeltijd direct naar de toneelvoorstelling kunnen gaan over " de mooiste vis van de zee. "
Geen opmerkingen:
Een reactie posten