We gaan op verkeerswandeling.
We bekijken de verschillende verkeerselementen in onze schoolstraat. Ook Nellie en Cezar wouden mee op stap!
eerst allemaal onze FLUOJAS aan net Billie en Ollie bij Aya
We kwamen verschillende elementen tegen:
*zebrapad: we leren kijken naar de ene kant en dan naar de andere kant en dan nog eens opnieuw links en dan weer rechts.
*We bespraken de vorm van de verkeersborden: rond, driehoek of vierkant
*Het kleur van het bord bespreken en de betekenis van het bord
We stoppen aan de verkeerslichten. We blijven mooi aan de kant van de huizen want in het verkeer kan het gevaarlijk zijn.
Maar we hadden net pech. Want deze stond net in panne. Helaas , toch bespraken we de kleur van de palen en zagen ze deze ook eens samen met de juf.
Overal " werken " in Eeklo !
Weer een nieuw verkeersbord!
We bespraken de vorm kleur en betekenis. Jude kon de getalletjes al goed verwoorden.
" Kijk juf een drie en een nul" , we zitten met echt aandachtig kindjes in onze klas, goed zo Jude!
We benoemen de baan/straat = voor de auto's
We benoemen het fietspad= fietsers
Het voetpad = voetgangers
Jude voegde nog aan toe , de baan is ook voor de "camionette" en Leon antwoorde er dan nog op " en de vuilniskar " . Ik moest goed op mijn woorden letten wat ik allemaal vertelde. 😀
Kijk goed aan de overkant ; Daar staat de juf bij een nieuw bord !
De verkeerswandeling zat erop.
Terug in ons klasje
Rafaelle was trots op haar werkje;" Goed zo Rafaelle! "
We maken een oefening op het inschilderen van een figuur.
doel peuters; juiste pengreep
De eerste kleuters gingen ook aan de slag met een blaadje waarbij zij de getalletjes die hetzelfde zijn in dezelfde kleur moesten kleuren. Wie kon er al een 1-2-3 herkennen.
De ganse dag door waren een buien met enkele droge perioden. maar helaas lag onze speelplaats dan vol plassen.
Maar sommige kindjes waren al een beetje toe aan een rustpauze en deen tijdens de middagpauze een kort dutje.
We ervaarden het reageren op de verkeerslicht, volgen van het parcours , het sturen met de fiets, het remmen met de fiets. het ervaren van snelheid.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten