Deze week zijn de kleutertjes het al weer een beetje gewoon in de klas. We werken sinds vandaag met een nieuw systeem. De eerste kleuters en peuters werken samen aan een opdracht. Hierbij maken we gebruik van elkaars talenten om elkaar te helpen ongeacht hun leeftijd.
Zo zag ons dagje er vandaag een beetje uit :
*We deden eerst onthaal ; we zeggen goede morgen na ons liedje van " Hallo wereld "
*Nadien gaan we naar toilet en kan iedereen op zijn tempo naar het toilet gaan en worden de pampers ververst of start de plastraining bij enkele peuters.
*Met de kindjes die reeds klaar zijn ga ik al naar de klas en zij kunnen al beginnen aan hun inloop- activiteit.
Dit wil zeggen dat de juf gedurende de ganse week een individueel aanbod aan de kinderen geeft waarbij zij op de verschillende leefgebieden geoefend worden:
- Op vlak van constructie, bouwen
- Op vlak van fijne motoriek, manipuleren met materialen
- Op vlak van rollenspel , een spel naspelen met speelfiguren( fantasie )
- Op vlak van verstandelijke ontwikkeling ( samenwerking van peuter met eerste kleuter , de kinderen helpen elkaar )
- Na de speeltijd komt crea aan de beurt
- Verstandelijke ontwikkeling ( zoek de 2de helft )
- Spel met de auto's
- Manipualtief spel in de zandbak( eperimenteren met zand)
- Verstandelijk spel en manipulatief spel : parels van dezelfde kleur op eenzelfde lijn steken. De andere parels blijven in het potje zitten.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten